sâmbătă, 12 martie 2011

Căciula dacică - Virgil Ciucă


Virgil Ciuca, oltean la origine, din comuna Ghercesti, judetul Dolj, aproape de Craiova, din 1985 a reusit sã-si obtinã rezidenta americanã, fiind actualmente un scriitor român din diaspora americanã.

A publicat pânã acum douã volume de poezii si eseuri: „Blestem strãbun” în 2007 si „Versete dumnezeiesti” în 2008, ambele la Editura SemnE din Bucuresti.

Mi-a placut mult  "Caciula  Dacica" pe care vreau sa o propun astazi si care face parte din volumul "Pierdut in lume". Din pacate nu am gasit un clip corespunzator. In schimb, vazand dedicatia facuta de domnul Virgil Ciuca va propun un alt videoclip.

CACIULA DACICA

"Dacilor, popor blestemat de
Zalmoxis să trăiască veşnic"

În mii de ani care-au trecut
De când a apărut viaţa
Ai fost simbolul cunoscut
Al celor îngropaţi la Vraţa.

Cu turme păstorind prin munţi
Trăind de-a pururea grupaţi
Căciulile purtau pe frunţi
Toţi tracii din lanţul Carpaţi

Căciula neagră onorată
Şi de amici, şi de duşmani,
Din pielea oii, nepătată,
A fost purtată mii de ani.

Dar circulă o vorbă slută,
Ţie, căciulă de oltean,
Îţi zic că nici n-ai fost născută,
Că eşti turban de indian.

Adesea se vorbeşte-n piaţă -
Că-s mulţi care te denigrează -
La colţ de stradă chiar pe faţă,
Căciulă, ai tăi te trădează!

Dac-ar şti Badea Neculaie
Urmaş de dac din Orăştie
Cât te-au hulit că eşti de oaie
I-ar renega pentru vecie

De mii de ani care-au trecut
De când dacii purtau căciulă
Aflăm în secol disolut
Că oaia nu era credulă.

Plătind trecutului tribut
Din piatră ne-am reclădit cula,
Şi nici un dac recunoscut
Nu ştiu să-şi fi furat căciula

Prin anotimpuri cu zăpezi,
Pe cei ce ne-am lăsat pământul
Căciulă, tu ne-avertizezi
Să nu ne vindem şi mormântul…

Bucureşti, Herăstrău,
14 iunie 2009

4 comentarii :

  1. Mai...sa stii ca mie imi cam place "obscen", asa ca o sa risc si eu cu o intrebare mai directa: eu, care am ajuns aici de pe blogul lui White Wolf si care tocami sunt pe cale de a-mi clarifica preferintele mele politice la mine pe blog (sunt abia la partea I-Introductiune in noul meu roman pe care m-am decis sa-l intitulez "Preferintele mele politice"), vreau sa stiu si eu ceva despre tine/voi (+sicofantii/suporterii/prietenii adica): sunteti pro sau anti UDMR, pro sau anti semiti, pro sau anti gay, pro sau anti choice, pro sau anti gun lobby, pro sau anti USA, pro sau anti UE, pro sau anti cannabis, pro sau anti feminism politic, si pro sau anti liberalii lui Crin Antonescu ?

    RăspundețiȘtergere
  2. P.S. Poezia e OK, sentimentala, dar mie personal mi se pare cam comuna.

    RăspundețiȘtergere
  3. P.P.S. Daca din curiozitate imi veti vizita blogul inainte de a-mi oferi un raspuns cat mai informat, pe care eu mi-l doresc, va sugerez sa incepeti prin a citi vechiul meu roman la care inca lucrez si acum, intitulat Vicontele de Bragelona. E misto, e si de capa, are si aluzii la spada, etc.

    RăspundețiȘtergere
  4. Poate e off-topic, n-am stiut unde sa postez, este informatie importanta si utila, puteti as mutati postul unde vreti.

    S-a mai omorat un politist in Romania azi impuscandu-se in cap cu arma din dotare. Tocmai am vazut pe ziare.ro.

    http://www.stopasuicide.org/downloads/Sites/Docs/StopASuicide_SuicideRiskQuestionnaire_Military.pdf
    Chirurgii au un risc de suicid de 4 ori mai mare decat populatia generala. Psihiatrii si artistii plastici de sex feminin la fel. La politisti este mult mai mare, nu stiu daca l-a masurat cineva, cred ca le e si frica sa-l masoare ca s-ar speria lumea cand ar afla ce mare este. Vaduvii aflati in primul an de doliu sunt la risk atat pentruu boli fizice cat si pentru suicid.

    Uite un link util pentru cei ingrijorati ca ar putea avea un cunoscut, o ruda sau un prieten la risc de suicid:

    RăspundețiȘtergere

Parerea ta!

Related Posts with Thumbnails