vineri, 12 martie 2010

Brâncuşi în suferinţă

    Știu ca am promis ca voi scrie despre celebra Ordonanță de Urgenta  31/2002 insa am ajuns din intaplare pe blogul unui scriitor gorjan si anume pe Blogul lui Nea Costache  unde am gasit urmatorul articol  (pe care il voi reproduce integral) despre degradarea operelor lui Brâncuși , degradare pe care cei platiti sa aiba grija de aceste opere se fac ca nu o observa.
    Având în vedere ca sunt oltean (craiovean) și mai mult am lucrat opt ani  în Târgu Jiu , oraș de care va spun sincer ca sunt îndrăgostit și îl prefer Craiovei, precum și faptul ca Brâncuși este cel care m-a făcut sa plâng de mândrie ca sunt roman atunci când am auzit prețul la care s-a vândut o opera de a Domniei sale la o licitație, nu puteam sa rămân nepăsător și de aceea reproduc mai jos articolul lui Nea Costache și va rog pe cei care-l citiți sa-l preluați și voi sau sa protestați fiecare cum credeți de cuviință împotriva  acestei stări de fapt.
"Locuiesc în Târgu-Jiu, orașul lui Brâncuși și spre rușinea mea, de aproape doi ani, nu mai trecusem prin Parcul municipiului ce adăposteşte nestematele sculpturi ieşite din dalta marelui sculptor. Prin noiembrie, am trecut prin parc, însoţit de fiul meu, Mitruţ.  La revederea operelor lui Brâncuşi, ambii, am ramas profund impresionaţi de starea avansată de degradare a acestora iar Mitruţ a făcut fotografii, pe care le-a postat pe blogul său.  După o serie de articole, aici, aici şi aici ale lui Mitruţ, postul de radio local, Radio Targu Jiu , a verificat starea de degradare a monumentelor, iniţiind campania “Operele lui Brâncuşi – neglijate de autorităţi”.
Instituţia care ar trebui să se ocupe de monitorizarea si protejarea ansamblului târgujian tratează cu dezinteres aceste probleme, considerând că degradarea este normală. Sorin Lory Buliga, directorul Centrului de Cultură si Artă ”Constantin Brâncusi” a negat, initial, într-o interventie telefonică în cadrul matinalului, că ar exista astfel de probleme, lăsând impresia că nici măcar nu le cunostea. Asta, în ciuda faptului că sediul centrului pe care îl conduce este în Parcul Central, la doi pasi de Masa Tăcerii, Aleea Scaunelor sau Poarta Sărutului.
Negriturile, petele sau găurile apărute în scaune pot fi observate de orice trecător prin Parcul Central. După ce a văzut fotografiile, postate si pe site-ul radiotargujiu.ro, Lory Buliga si-a schimbat declaratia, spunând însă că problemele invocate sunt de mai mult timp, si nu pot fi considerate degradări.


Din 2003 si până în prezent nu s-a mai făcut nimic pentru protejarea operelor brâncusiene, autoritătile considerând că acestea arată exact cum trebuie. Nici la capitolul imagine, Centrul Brâncusi nu stă prea bine, din moment ce nici măcar site-ul care ar trebui să-l promoveze pe Brâncuşi nu functionează. Angajatii Centrului pentru Cultură si Artă Constantin Brâncusi sunt însă mai linistiti ca niciodată, încasându-si lunar salariul pentru a nu face nimic. Anul acesta, Primăria Târgu Jiu a alocat celor trei angajati un buget de 300 de milioane de lei vechi, fondul de salarii nefiind inclus în acesti bani.
Sursa
Pe mine, să vă spun sincer, ca și concetățean al lui Brâncuşi, indiferenţa, nepăsarea şi de ce să n-o spun, nesimţirea celor care sunt plătiti să aibă în atenţie aceste opere de o valoare inestimabilă (nu numai pentru Târgu-Jiu ci pentru România), mă doare. Îi rog pe toti prietenii şi colegii mei de blogosferă, să preia aceste probleme grave pe blogurile lor, pentru a sensibiliza pe cei care ar trebui să-i preocupe aceste monumente de artă, respectiv, cei din Ministerul Culturii şi Cultelor din Romania.
Daca lor nu le pasa că aceste opere se degradeaza, sa dovedim ca nouă, romanilor, ne pasă si ne doare indolenţa lor.
Vă rog, consideraţi-o ca pe o leapşă pe care-i rog s-o preia câţi mai mulţi bloggeri.
Deja bloggerii romani au dovedit ca sunt o forţă şi trebuie să o dovedim şi acum. Vă mulţumesc!
Fac apel mai ales la prietenii mei din blogroll-ul meu:
- doamnele si domnisoarele Ada, Adina Hutanu, Ana Birchall, Ana Usca, nepoata-mii Ana-Maria din Craiova, Aurora Scarlet, Carmen, Cella, Corina Cretu, Crina Dunca, crisatcross, cristal, Crocoditza, Delliana, Ela, amnesiacgirl, fleurdulys, Gabi Mihaela, Gabitzu, Gabriela Savitsky, gmx, fetelor de la thefashiongirls, Incasha, Gina, Innuenda, Lady Allia, isteata aia mica de Loredana, Lucia Verona ca mi-a zis ca-s istet, maminineta, Mana Ciutacu, Maria Postu, Matilda, Mirela Pete, Oana, Poeta Maria Barbu, Primadona, Roxana Iordache, Sibilla, Simona Ionescu, Stefy, StrumfulTheodora0303, ciocolatacupiper
-si barbatii,  Tizul cu aburelile lui, Adam, Adrian Barbat, Adrian Enache, Alex Mazilu, Alexandru Marin, Alin Farcas, Andrei, BACIO- Mihai Vulpe, Baiatul ciudat, black-angel- Costel, Blogatu, ReFu, conasu’ Ion Dascalu, Bobo, Calin Hera, Chinezu, Ciutacu, Codeus, Cristian Bogdan Hotnoga, Dan Brasov, Dan Chichernea, Daniel Vaduva, Darius satmareanul, Dimulescu, Dono, Flavius, George Serban, d-l Daju, artistul Marius Lupu, Hobbitul, Ioan Andoni, Ionuţu, Maestrul Mihai Malaimare, Marius Stefan Aldea, Mikael Eon, Mitrut Stanoiu, Moş Călifar, Mordechai, Nelinistitu’ Adrian Voicu, nenea Cosmos, Otto Pop, Qadratus, Ionel – Tzuky, SAI, Simion Cristian, cel mai sir de SM, Teiucul, Al 2-lea, Vania,  si nu in ultimul rand, Vlad."

9 comentarii :

  1. Am facut armata in Targu Jiu, langa Coloana. Am admirat de multe ori lucrarile geniale ale lui Brancusi. Pacat. Mie unul imi pare rau sa vad astea...

    RăspundețiȘtergere
  2. Te-am trecut si eu la blogroll, dar pe celalalt blog al meu, pe http://munteanul369.wordpress.com/
    Pe Ramania, incerc sa am doar linkuri spre situ-ri despre istorie sau domenii apropiate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pai atunci poti trece http://dacia-valahorum.blogrol.com :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Coane inseamna ca ai facut la artilerie sau la vanatori de munte daca ai facut la MApN sau la Trupele de Securitate la MI. Ca astea sunt unitaile de langa Coloana. Aaaaaaa! Sunt si Pompierii. In orice caz daca iti pare rau...posteaza un apel pana va fi gata banner-ul.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am adaugat Dacia-Valahorum la legaturi pe Ramania.

    RăspundețiȘtergere
  6. Scuze ca nu am avut vreme sa comentez inca!
    Multumesc din suflet pentru ca te-ai raliat la campania de sensibilizare a celor responsabili de reconditionarea si conservarea monumentelor de arta din Complexul lui Brancusi din Tg.Jiu. Sper ca apelurile noastre disperate, nu vor ramane fara ecou. O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  7. Cum puteam sa rămân indiferent. Asa cum am mai spus Tg. Jiu a rămas orasul meu de suflet. Iar despre Brâncuși nu ma pot exprima în cuvinte.

    RăspundețiȘtergere
  8. ... da ... bataie de joc...
    http://black-angel-costel.blogspot.com/2010/03/constantin-brancusi-pe-apa-sambetei.html

    RăspundețiȘtergere
  9. Asa arata operele din piatra acum: http://www.gorjnews.ro/slider/povara-brancusi-ansamblul-de-la-targu-jiu-pe-mana-a-doi-iresponsabili-carciumaru-si-buliga.html

    RăspundețiȘtergere

Parerea ta!

Related Posts with Thumbnails